2024-04-17

Program Rezydencji Artystycznych dla artystów z Ukrainy – kontynuacja

W obliczu nieustającego zagrożenia z jakim zmagają się obywatele Ukrainy oraz związanego z tym braku możliwości powrotu do działalności zawodowej na rodzimym obszarze, Narodowy Instytut Muzyki i Tańca postanowił kontynuować program wsparcia dla artystów ukraińskich, którzy odnaleźli się na polskim rynku pracy w kulturze lub dopiero zaczynają zbierać pierwsze doświadczenia.

 
 
17 kwietnia 2024 Narodowy Instytut Muzyki i Tańca uruchomił Program Rezydencji Artystycznych dla obywateli Ukrainy skierowany do rodzimych instytucji kultury, otwartych na nawiązanie współpracy z ludźmi kultury z Ukrainy. Program będzie realizowany do 31 grudnia 2024, jednakże nie dłużej niż do wyczerpania środków przeznaczonych na jego realizację. Budżet programu wynosi 800.000 zł pochodzących ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 
Rodzaj pomocy i wysokość wsparcia
 
Pomoc realizowana będzie w formie:
 
  • stypendium twórczego poprzez przekazywanie Beneficjentowi środków finansowych w wysokości 4.000 zł miesięcznie
  • zryczałtowanego zwrotu kosztów dla Instytucji obejmującej Beneficjenta wsparciem w wysokości 300 zł miesięcznie na każdego Beneficjenta
Kto może zostać Beneficjentem?
 
Wsparcie może zostać zapewnione wyłącznie pełnoletniemu obywatelowi Ukrainy, o którym mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z 12 marca 2022 o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2022, poz. 583 ze zm.), prowadzącemu lub zamierzającemu prowadzić na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność artystyczną, naukową, dydaktyczną lub badawczą z dziedziny sztuki, podejmować rozwój zawodowy lub artystyczny.
 
Beneficjent może otrzymywać wsparcie za pośrednictwem jednej Instytucji w danym czasie. W okresie obowiązywania programu nie wyklucza się przedłużenia okresu udzielania wsparcia na rzecz danego Beneficjenta lub udzielenia Beneficjentowi wsparcia za pośrednictwem kolejnej Instytucji.
 
Kto może zapewnić Wsparcie?
 
Wsparcie może zostać zapewnione Beneficjentowi wyłącznie przez uprawnioną Instytucję, z którą Organizator zawarł porozumienie.
 
Jakie instytucje mogą zgłosić się do programu?
 
Do udziału w programie mogą się zgłaszać następujące Instytucje:
 
  • państwowe lub samorządowe instytucje kultury w rozumieniu przepisów ustawy z 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2020, poz. 194 ze zm.);
  • uczelnie publiczne w rozumieniu przepisów ustawy z 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych (Dz.U. z 2021, poz. 305 ze zm.).

 

Kryteria udzielania oraz wysokość wsparcia określa Regulami i Ogłoszenie (poniżej).
 
 
W celu zgłoszenia do programu Instytucji otwartej na zapewnienie wsparcia dla ukraińskich artystów należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się TUTAJ. W zgłoszeniu Instytucja może wskazać jednego Beneficjenta. Instytucja może złożyć więcej niż jedno zgłoszenie.
 
Porozumienie I. Z Instytucjami zakwalifikowanymi do programu Organizator (NIMiT) podpisze Porozumienie I, zanim to nastąpi poprosimy o podanie numeru wyodrębnionego rachunku bankowego, poprzez który będą dokonywane wszelkie operacje dotyczące programu. Po skompletowaniu danych niezbędnych do przygotowania Porozumienia I, najpierw zostanie ono podpisane przez Organizatora, a następnie przesłane do podpisu Instytucji, aby możliwie skrócić ten proces preferujemy podpisy elektroniczne.
 
Porozumienie II. Wsparcie może zostać zapewnione Beneficjentowi określonemu w zgłoszeniu wyłącznie po podpisaniu Porozumienia I pomiędzy Instytucją a Organizatorem oraz na podstawie Porozumienia II, zawartego przez Instytucję z Beneficjentem.
 
Wypłata środków
 
Środki przeznaczone na udzielenie wsparcia Beneficjentowi będą przekazywane przez Organizatora na wyodrębniony rachunek bankowy Instytucji w okresach rozliczeniowych odpowiadających miesiącowi kalendarzowemu.
 
Wypłata środków następuje po: (i) podpisaniu przez obie strony Porozumienia I; (ii) otrzymaniu przez Organizatora kopii podpisanego z Beneficjentem Porozumienia II; (iii) każdorazowo po otrzymaniu przez Organizatora noty księgowej, w której określono Beneficjenta oraz kwotę wsparcia, kwotę zryczałtowanych kosztów ponoszonych przez Instytucję – wzór noty.
 
 
Sprawozdawczość
 
Sprawozdania będą przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną, nie później niż do 15 dnia miesiąca kalendarzowego za miesiąc poprzedni. Sprawozdawczość obejmuje następujące etapy:
 
  • sprawozdanie z wydatkowania stypendium (Sprawozdanie I) składane po każdym miesiącu, zawierające: (i) notę księgową wskazującą Beneficjentów objętych wsparciem oraz kwotę wsparcia, ogółem kwotę tzw. zryczałtowanych kosztów oraz – jeśli dotyczy – oświadczenie o zamiarze kontynuowania wsparcia dla wymienionych osób w kolejnym miesiącu; (ii) potwierdzenie przelewu bankowego na rzecz Beneficjenta; (iii) opis działalności realizowanej przez Beneficjenta w okresie wsparcia.
  • sprawozdanie końcowe sporządzane po zakończeniu okresu wsparcia, zawierające: (i) ewidencję wydatków poniesionych z puli stypendium twórczego oraz tzw. zryczałtowanych kosztów – wzór sprawozdania finansowego (arkusz Excel); (ii) kopie dokumentów potwierdzających powyższe wydatki (np. rachunki / faktury); (iii) potwierdzenia przelewów bankowych za powyższe wydatki; (iv) opis działalności realizowanej przez Beneficjenta w okresie wsparcia- wzór sprawozdania z działalności.

Załączane dokumenty prosimy przysyłać jako odrębne pliki opisane imieniem i nazwiskiem Beneficjenta, np.: „imię nazwisko. potwierdzenie przelewu. miesiąc.pdf”

Kontakt:
agnieszka.jarzec@nimit.pl, +48 887 507 008

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..